Re: Wie is Ayfer Koç?
• Back to Forum •
Geschreven door zeno op 2010-03-02 10:36:02:
Als antwoord op: Wie is Ayfer Koç? geschreven door Ayfer Koç op 2010-03-01 21:58:22:
Ah,ze is dus getrouwd met Pieter Omzigt. Wist ik niet. Geen wonder dat hij nooit Assyrier zegt.
----------------------------------------------------------------------
> Wie is Ayfer Koç
> Mijn naam is Ayfer Koç. Op mijn 9e zijn mijn vader samen met mijn zus en mij uit Turkije naar Nederland gevlucht. Mijn moeder was met de rest van het gezin al eerder gevlucht. Als Syrisch-Orthodoxe Christen was het toen niet veilig om daar te leven.
> In Enschede heb ik zowel de Middelbare school als de Universiteit afgerond. Na mijn studie bestuurskunde heb ik gewerkt bij een verzekeraar, de gemeente en een IT-bedrijf in Enschede. Met de ervaring die ik daar heb opgedaan heb ik twee jaar geleden een eigen bedrijf opgericht, Ayfer Advies en Coaching. Dit bedrijf richt zich op het werven, selecteren en coachen van multiculturele talenten.
>
> Wat is je politieke ervaring?
> Bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen was ik campagneleider voor het CDA in Enschede. In de afgelopen 10 jaar heb ik me ingezet in het CDA bestuur, het CDJA bestuur, de 30ers in Overijssel en in verschillende commissies, zoals financiën en Public Relations. Ook was ik lid van de commissie die het verkiezingsprogramma heeft geschreven voor provinciale verkiezingen. Op dit moment mag ik meedenken met het verkiezingsprogramma van de Tweede Kamer.
>
> Waarom ga je in de politiek?
> Ik woon bijna mijn hele leven dus al in Enschede en sta middenin de samenleving, samen met mijn man en mijn drie dochters van een maand, 8 en 11 jaar. Voor de stad wil ik me graag inzetten als raadslid. De samenleving in de stad is heel divers: veel sportverenigingen, meer dan 150 nationaliteiten, oude en nieuwe industrie en toponderwijsinstellingen. Ik wil me niet alleen voor de Suryoye inzetten maar voor de hele Enschedese bevolking. Voor al deze groepen moeten we ruimte creëren om in Enschede een nieuwe economische bloeiperiode te krijgen.
>
> Waarom kies je voor het CDA?
> Voor mij is de C van het CDA erg belangrijk. Ik put kracht en inspiratie uit mijn geloof en weet wat het is om als bedreigde minderheid ergens te leven. De uitgangspunten van het CDA spreken me erg aan: publieke gerechtigheid, gespreide verantwoordelijkheid, solidariteit en rentmeesterschap. Deze beginselen blijven actueel.
>
>
> Wat heb ik in het verleden gedaan voor onz gemeenschap?
> Mijn werk voor de gemeenschap speelt veel op de achtergrond. Ik heb me afgelopen jaren enorm ingezet voor de gemeenschap.
> Ik ben eerder actief geweest binnen de Aramese organisaties; niet in de vorm van het bekleden van bepaalde functies maar wel incidenteel; denk hierbij aan het voorzitten of als dagvoorzitter bij ABM; een lezing houden en het uitnodigen van bekende politici zowel op lokaal als landelijk niveau om hen te informeren van wat er speelt binnen onze gemeenschap. Ik ben ook op de achtergrond een belangrijke adviseur voor veel politici als het gaat om onze gemeenschap maar ook andere minderheidsgroepen. Nu zelfs op landelijk niveau (Tweede Kamer en ministers).
>
> Verder heb ik via Pieter Omtzigt mijn echtgenoot geregeld dat onze gemeenschap niet vergeten wordt zowel op landelijk (Tweede Kamer) als internationaal niveau (via de Raad van Europa). Hij heeft door al zijn vragen via Tweede Kamer er voor gezorgd dat onze gemeenschap niet vergeten mag worden maar ook dat hen geen onrecht wordt aangedaan. Op internationaal niveau heeft hij Turkije gedwongen om meer rechten te geven aan onze volk. Geen enkele politicus heeft tot nu toe zoveel voor onze gemeenschap betekend.
>
> Verder heb ik ook enorm veel betekend voor de Syrisch-Orthodoxe kerk. Gisteren heeft onze kasho Paulus dat ook nog in de kerk benadrukt. Een paar voorbeelden: zo heb ik tijdens de bijzetting van onze bisschop Ciçek me spontaan aangemeld om te helpen voor de organisatie. Ik heb mijn werk overdag laten staan en heb me samen met anderen dag en nacht ingezet om het tot een onvergetelijke dag te maken. Dat is ook gebeurd met de benoeming van onze bisschop Polycarpus. Bisschop Polycarpus heeft me ook gevraagd om een midddag te organiseren met alle burgemeester van deze regio en jonge hoogopgeleiden van onze gemeenschap. Dat is ook gebeurd.
> Ik heb meerdere zaken opgepakt die ik hier niet hoef te noemen; anders wordt het erg lang. En wat ik ook nog wel wil noemen is dat ik op individueel niveau ook voor veel mensen veel betekend heb.
>
> Er is geen enkele getrouwde vrouw binnen onze gemenschap te vinden:
> •die een eigen bedrijf heeft
> •allerlei andere activiteiten ernaast doet om wat te kunnen betekenen voor anderen en voor de maatschappij (veel gevraagde spreker, voorzitter P-team, bestuurslid, campagneleider, etc.)
> •en de zorg heeft voor haar 3 kinderen
>
> Wat wil ik de komende 4 jaar voor onze gemeenschap doen?
> Eén van mijn sterke punten is dat ik mensen kan binden. Dus wat ik niet zou gaan doen is groepen uit elkaar drijven, maar juist binden. Verder zal ik mijn contacten met de verschillende verenigingen, organisaties en kerkbesturen intensiveren. Dit om te kijken wat er speelt en wat ik voor hen kan betekenen. Dit zal ik niet incidenteel doen maar structureel.
> Verder vind ik het belangrijk dat onze gemeenschap zich verder ontwikkelt; dat betekent:
> •beginnen met goed onderwijs: zorgen dat onze kinderen hun school afmaken en dat ze goede scholing krijgen; bij verenigingen en organisaties en onze kerken daar ook extra aandacht aan besteden;
> •Zorgen voor meer werk ook binnen onze gemeenschap. Dit kan bijvoorbeeld door gebruik te maken van onze kracht: het ondernemen. Ik wil mensen stimuleren om een eigen bedrijf op te zetten;of een ander voorbeeld: bemiddelen tussen werkgevers en plaatsen waar Suryoye graag willen werken
> •Dan kom ik dus ook op het punt van het stimuleren van ondernemers
> •Ik vind het ook belangrijk dat wij weten waar we vandaan komen en wat onze geschiedenis en taal is. Zonder je eigen identiteit en geschiedenis te kennen heb je geen visie op je toekomst. Daarom wil ook zover ik kan en wat reëel is de kennis hieromtrent stimuleren.
> •Zorgen dat jongeren niet in een criminele milieu komen
> •Zorgen voor een veilige omgeving voor onze kinderen
> •Het bespreekbaar maken van bepaalde problemen binnen onze gemeenschap; maar ook het vertalen van deze problemen naar de politiek.
>
• Back to Forum •